GRUPA WIEKOWA 3-4 LATA
Kapucynki
Zajęcia gimnastyki akrobatycznej dostosowane są do wieku i umiejętności gimnastycznych smyków 3-4 letnich. Metodyka tych mini treningów pomaga dziecku w rozwijaniu kontroli nad ciałem, siły i elastyczności, a wszystko to podczas niesamowitej zabawy o tematyce dżungli.
Zajęcia gimnastyki akrobatycznej dla dzieci w wieku od 5 do 6 lat. Tutaj trener podczas ćwiczeń rzuca wyzwania każdemu smykowi na jego indywidualnym poziomie. Omawiane są kluczowe umiejętności życiowe, takie jak nauka przestrzegania rutyny oraz promowany jest zdrowy rozwój.
GRUPA WIEKOWA 5-6 LAT
Tamarynki
Rozwój motoryczny
Wspomagamy rozwijaniu zdolności motorycznych, takich jak równowaga, koordynacja, siła mięśniowa i elastyczność.
Rozwijanie umiejętności ruchowych
To świetny sposób na naukę podstawowych umiejętności ruchowych, takich jak chodzenie na palcach, skakanie, bieganie, przeskakiwanie i balansowanie.
Budowanie pewności siebie
Pokonywanie prostych przeszkód i wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych pomaga dzieciom budować pewność siebie i poczucie osiągniętego celu.
Przyjaciele i zabawa
Gimnastyka to doskonała okazja do zabawy z rówieśnikami i budowanie przyjaźni.
POKAZOWE VIDEO Z ZAJĘĆ
Smyki i ich akrobatyki
Przebieg zajęć
Rozgrzewka
Przez pierwsze 5 minut zajęć dzieci przechodzą rozgrzewkę i ćwiczenia rozciągające.
Trening
Następne 35 minut składa się z ustrukturyzowanego planu autorskiego, gdzie poprzez tory przeszkód, stacje do zaliczenia, wykonywanie układów i tańca - dzieci pod bacznym okiem trenera, w wesoły i bezpieczny sposób zapoznawane są ze szczegółowymi technikami gimnastycznymi, technikami robienia salt oraz z radością jaką przynosi sportowe kibicowanie.
Stacja Huraa
Ostatnie minuty zajęć obejmuje ćwiczenia relaksacyjne i tzw. “Stacja Huraa”, w ramach której trenerzy wyrażają uznanie dla ciężkiej pracy dzieci.
Praca w zespole
Cheerleading to sport drużynowy, który uczy dzieci współpracy i pracy zespołowej. Dziewczynki uczą się razem wykonywać układy i choreografie.
Zasady zdrowego rywalizowania
Cheerleading uczą dzieci rywalizacji w duchu fair play i poszanowania innych zawodników.
Zdolności komunikacyjne i wyrażanie emocji
Dziewczynki uczą się komunikować z innymi cheerleaderkami, trenerami i kibicami, mogą wyrażać emocje i entuzjazm podczas występów, co pomaga w rozwijaniu umiejętności komunikacji niewerbalnej.
Przyjemność z aktywności
Najważniejsze jest to, że cheerleading może być dla dziewczynek źródłem radości i przyjemności z aktywności fizycznej.
GRUPA WIEKOWA 7-9 LAT
Cheer-ka
Udział w cheerleadingu może mieć wiele pozytywnych aspektów dla dziewczynek. Daje im możliwość wyrażania siebie i swojej kreatywności podczas wykonywania układów i tańca. Regularne treningi i przygotowania do występów wymagają dyscypliny i samodyscypliny, co może być cenną umiejętnością w życiu codziennym.
Nauka wykonywania salta w powietrzu (zwana także saltem do przodu lub do tyłu) może mieć wiele pozytywnych aspektów dla dzieci, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychologicznym. Warto jednak pamiętać, że nauka robienia salt to proces, który wymaga czasu, bezpieczeństwa i odpowiedniego nadzoru instruktora. Dzieci powinny zaczynać od podstawowych umiejętności akrobatycznych i stopniowo rozwijać swoje zdolności, zanim podejmą się bardziej zaawansowanych technik, takich jak salt w powietrzu. Bezpieczeństwo i nadzór instruktora są kluczowe podczas nauki tej umiejętności.
GRUPA WIEKOWA 7-9 LAT
Saltoboss
Rozwijanie umiejętności koordynacji
Salto to skomplikowany ruch, który wymaga precyzyjnej koordynacji między różnymi partiami ciała, co pomaga w rozwoju umiejętności koordynacji ruchowej.
Wzmacnianie mięśni
Salto wymaga użycia mięśni nóg, ramion i brzucha, co może przyczynić się do ich wzmacniania.
Budowanie pewności siebie:
Pokonanie strachu przed wykonywaniem salt i osiąganie sukcesów w tej umiejętności może pomóc w budowaniu pewności siebie u dzieci.
Zdolność do zawodów sportowych
Dzieci, które opanują umiejętność wykonywania salt, mogą rozważyć uczestnictwo w zawodach sportowych, takich jak gimnastyka artystyczna lub skoki do wody.